středa 10. dubna 2013

Nepečený kefírový dort a pečený velikonoční beránek

Nepečený kefírový dort

V naší rodině není o rodinné oslavy nouze. Je nás hodně a je stále co slavit, což je dobře. Ale občas je to časově náročnější, hlavně když jde o přípravu občerstvení. Nedávno slavil můj děda narozeniny a já jsem pár dní předtím objevila recept na nepečený kefírový dort. Přišlo mi to jako skvělý nápad na lehčí dezert.

Uvádím sem zdroj, ze kterého jsem recept čerpala a vzhledem k tomu, že jsem se od něj výrazně neodkláněla, mělo by to stačit: http://www.gabinkavkuchyni.cz/2012/08/kefirovy-nepeceny-dort-s-malinami/.

Jen ovoce jsem volila jiné, ještě není období čerstvých malin. Vlastně ani jahod ne, ale v Kauflandu byla nějaká jahodová akce, takže díky tomu byl dost opravdu z čerstvých jahod, které jsem nakrájela jak dovnitř, tak na ozdobu. A kiwi. Oproti receptu jsem pouze použila méně cukru, zvlášť vzhledem k tomu že děda i babička jsou diabetici. Chuti to ale rozhodně neubralo.

Dost se povedl, jen vážně doporučuji nechat ho vychladit řádně, nejlépe přes noc, aby se pak dobře krájel a nerozpadal se.

Takhle se mi povedl:




Velikonoční beránek

Každý rok nám babička upekla beránka a my jsme si ho potom jenom nazdobili krémem. Tentokrát jsem se rozhodla, že zkusím beránka upéct sama. Nejvíc jsem se těšila právě na krém, kterým ho budu zdobit. Když jsem ho ale upekla a viděla jsem, jak se povedl, bylo mi líto ho schovat pod krém, takže jsem ho jen "posněžila" cukrem :). K letošním velikonocům byl stejně příhodnější sníh než tráva, bohužel...

Vzhledem k tomu, že mi zbylo víc těsta než se povedlo nalít do formy na beránka, dostal beránek ještě kámošku mini-bábovku.

Tady jsou:



Žádné komentáře:

Okomentovat