úterý 23. dubna 2013

Hummus není žádný humus!

Tahle pasta z cizrny je naopak skvělé, chutné a lehké jídlo, které jsme si s přítelem poslední dobou tak oblíbili, že ho dělám alespoň jednou za týden. Není na tom totiž nic složitého, je to rychlé a výsledek velmi chutný.

Když mám čas, dělám hummus z uvařené cizrny, vyžaduje to akorát cizrnu den předem přes noc namočit a poté, co nabobtná, tak jí uvařit. Takže to není o moc náročnější kuchařsky, jako spíš časově. Z toho důvodu jsem si nakoupila i několik plechovek cizrny v nálevu, kterou už není třeba nijak upravovat, takže když náhle přijde chuť na hummus, jsem připravena.

Na internetu je k nalezení spousta receptů, je asi na každém, aby si zvolil ten správný podle své chuti.

Já většinou dělám hummus s minimem ingrediencí.Potřebujeme na něj:

Cizrnu
Olivový olej
Citronovou šťávu
1-2 stroužky česneku
Sůl, pepř
Sekanou petrželku

Tohle všechno vložíme do mixéru a vytvoříme z toho kaši. Dá se použít i tyčový mixér. Je na každém jestli z toho vytvoří hladkou pastu nebo to rozmixuje jen lehce, aby v pastě byly kousky cizrny. Já to mám radši s kousky.

Olej doporučuju přilévat postupně, naředit se to dá vždy, ale zahušťuje se hůř, tak ať z toho nemáte polívku:).

Už jsem zkoušela i k tomuhle všemu přidat v troubě do tmava upečenou červenou papriku. Je to lahoda!

No a jak se hummus jí? My to máme nejradši s nachos, kterými si hummus nabíráme. Dá se ale jíst i stejným způsobem s nakrájenou zeleninou a také s tmavým chlebem. Na ten se dáni namazat, protože je to vlastně pomazánka.

Zkuste to a podělte se o zážitky:).

Žádné komentáře:

Okomentovat