pátek 5. dubna 2013

Bramborové noky s nivovou omáčkou

Přidávám další námět na rychlou a chutnou večeři:-). Nebo samozřejmě i jiný chod, to už je na každém, jak to pojme. Já jsem tentokrát opět využila toho, co jsem zrovna měla v lednici a jelikož na mě koukalo půlkolo nivy a bramborové noky (kupované), tak to bylo jasné. Samozřejmě je určitě lepší si noky vyrobit domácí, ale na to jsem bohužel neměla čas. Chystám se na to, takže časem snad na blogu přibude recept i na ně:-).

A teď k samotnému receptu:

Na omáčku potřebujeme: olej (nebo máslo), cibuli, česnek, nivu, tavený sýr, mléko, smetanu na vaření, koření (bazalka, oregano, tymián, pepř, sůl).

Záměrně neuvádím množství jednotlivých surovin, protože musím přiznat, že vařím od oka a tak sama nevím:-). Myslím, že ale každý dokáže odhadnout množství omáčky, případně lze vždycky zředit či zahustit.

Nejdříve si do hrnce dáme rozehřát olej/máslo, najemno si nakrájíme cibuli a tu vhodíme do hrnce. Necháme ji zesklovatět, ne zhnědnout. Mezitím si nastrouháme nivu na struhadle. Jakmile je cibule hotová, vlijeme do ní smetanu na vaření, nasypeme do ní nivu a necháme vařit. Já jsem pak dále ředila mlékem, když bylo potřeba. Stáhneme plamen, občas mícháme, aby se omáčka nepřichytávala. Necháme povařit do té doby, než dosáhneme požadované omáčkové konzistence:-). Mě to vždycky nějakou chvíli trvá.


Zatím si dáme do většího hrnce vařit osolenou vodu a jakmile začne vřít, tak do ní vsypeme noky. Jelikož jsou předvařené, trvá potom už jen chviličku, než jsou hotové. Poznáte to tak, že vám vyplavou ze dna hrnce na povrch. Takže jakmile plavou všechny, odstavíme hrnec, vodu slijeme a necháme noky odpočívat pod pokličkou.

Jakmile už se omáčka blíží kýženému výsledku, tak najemno nakrájíme několik stroužků česneku, které přidáme do omáčky. Dále ochutíme kořením - já jsem dávala oregano, bazalku, tymián, sůl a čerstvě mletý pepř. Záleží na každém z vás, jaké máte chutě. omáčka je díky sýru už slaná, takže solit není potřeba příliš. Jakmile ochutíme, tak ještě necháme chvíli povařit, aby se chutě spojily.

Protože tomuhle jídlu na můj vkus chybí zelenina, tak jsem si k němu ještě připravila salát z rukoly a rajčat. Jinak zvlášť jsem ho neochucovala, stačí lehce posolit (kdo má rád, tak bylinkovou solí) a zakápnout olivovým olejem.


No a potom už servírujeme a jíme:-). Bylo to dobré, takže doufám, že vám tenhle recept bude někdy k užitku. Fotek z vaření je málo, protože jsem trochu zapomněla fotit:-).




Žádné komentáře:

Okomentovat